Aplikasi Whatsapp Tidak Dapat Digunakan Lagi Mulai 24 Oktober 2023

Aplikasi Whatsapp Tidak Dapat Digunakan Bermula 24 Oktober

Aplikasi Whatsapp Tidak Dapat Digunakan Lagi – Menurut Whatsapp, hanya peranti yang menggunakan OS Android versi 5.0 ke atas atau iOS 12 atau lebih tinggi sahaja yang akan dapat menjalankan aplikasi sembang sosial ini mulai 24 Oktober 2023.

Untuk KaiOS 2.5.0 dan lebih baharu, termasuklah JioPhone dan JioPhone 2, hal ini juga berlaku.

Untuk telefon Android yang menggunakan OS 4.1, WhatsApp mengumumkan bahawa mereka masih menyediakan sokongan. WhatsApp juga menasihati pengguna iOS supaya mengemas kini aplikasi mereka kepada versi terkini yang ada.

Aplikasi Whatsapp Tidak Dapat

Dalam satu kenyataan, Whatsapp memberitahu “Kami sentiasa mengikuti perkembangan teknologi terkini dan kerana itu, kami juga berhenti menyokong sistem operasi lama secara berkala supaya kami boleh tumpukan sumber kami kepada sistem operasi yang lebih baharu.”

Aplikasi Whatsapp Tidak Dapat Digunakan, Pengguna Perlu Menaik Taraf Peranti

Untuk menggunakan WhatsApp, anda perlu memastikan telefon pintar anda memenuhi syarat-syarat yang ditetapkan. Sekiranya peranti anda tidak sesuai, anda akan menerima notifikasi dan peringatan untuk mengemaskini telefon pintar anda. Ini adalah langkah penting untuk membolehkan anda menikmati semua fungsi WhatsApp.

Baca Juga:

Hal ini adalah bagi tujuan untuk terus menggunakan perkhidmatan Whatsapp.

Untuk menikmati pengalaman telefon pintar yang lebih canggih dan selamat, anda perlu mengemaskini sistem operasi telefon pintar anda ke versi terbaru. Model-model telefon pintar lama yang menggunakan sistem operasi lama mungkin tidak lagi sesuai dengan aplikasi dan perkhidmatan terkini. Oleh itu, kami mengesyorkan anda untuk mendapatkan model telefon pintar baru yang dilengkapi dengan sistem operasi terbaru.

Perkara Ini Biasa Terjadi Kerana Sokongan Sekuriti Terkini

Untuk memastikan aplikasi mereka selamat dan terkini, pembangun aplikasi biasanya melakukan perkara ini. Ini adalah salah satu perkara yang penting dalam pembangunan aplikasi.

Selain untuk menyertakan pelbagai teknologi moden terbaru.

Mulai minggu hadapan, WhatsApp hanya akan menyokong peranti yang menggunakan Android 4.1 atau lebih tinggi. Ini bermakna peranti yang menggunakan versi Android yang lebih lama tidak akan dapat menggunakan aplikasi ini lagi. Versi Android yang terkini ialah Android 14, dan kami menggalakkan anda untuk mengemas kini sistem operasi anda jika boleh.

SUMBER: Amanz.my