Sumbangan Tunai Rahmah (STR) Fasa 3

PENERIMA SUMBANGAN TUNAI RAHMAH (STR) FASA 3

Penerima bantuan Sumbangan Tunai Rahmah (STR) Fasa 3 yang menggunakan platform institusi Bank Simpanan Nasional (BSN) akan menerima bayaran lebih awal dan diikuti dengan penerima institusi perbankan lain.

Untuk Penerima Fasa 3 adalah mereka yang menerima Fasa 1 & 2 dan telah disahkan tidak meninggal dunia sehingga 28 Februari, sama ada pemohon atau pasangan, menurut LHDN.

Bagi mereka yang tidak menerima Fasa 1 dan Fasa 2 STR, permohonan baharu dan kemaskini boleh dibuat. Bayaran Fasa 3 akan diberikan kepada penerima STR yang layak.

Baca Juga:

JUMLAH BAYARAN SUMBANGAN TUNAI RAHMAH (STR) FASA 3

Berikut adalah jumlah pembayaran bagi STR Fasa 3:

Sumbangan Tunai Rahmah STR

Sumbangan Tunai Rahmah STR

SEMAKAN STATUS STR

KATEGORI KELAYAKAN STR

Kategori yang layak bagi STR buat setakat ini adalah isi rumah, warga emas tiada pasangan dan bujang.

Penerima STR Fasa 1 ini adalah daripada data BKM 2022. Oleh sebab itu, sekiranya anda bukan penerima sebelum ini dan ingin membuat permohonan baru, dijangkakan permohonan baru bakal dibuka pada masa akan datang.

Sumbangan Tunai Rahmah STR

TARIKH BAYARAN SUMBANGAN TUNAI RAHMAH (STR) FASA 3

Bayaran Fasa 3 yang berkaitan akan dihebahkan secara beransur-ansur oleh Menteri Kewangan, Datuk Seri Anwar Ibrahim. Ini adalah pengumuman yang ditunggu-tunggu oleh rakyat.

Tarikh bayaran STR bagi Fasa ke-3, manakala, adalah seawal bulan Julai 2023.

MAKLUMAT LANJUT

Anda perlu menjawab soalan keselamatan dengan betul untuk mengakses ID MySTR anda. Jika anda tidak dapat mengingati kata laluan anda atau salah menjawab soalan keselamatan tiga kali berturut-turut, ID MySTR anda akan disekat selama 24 jam sebelum anda boleh mencuba lagi.

Cawangan LHDNM yang terdekat atau talian Hotline BKK LHDNM 1-800-88-2747 boleh dihubungi untuk khidmat nasihat atau pertolongan lebih lanjut.

Atau anda boleh layari Portal Rasmi : https://bantuantunai.hasil.gov.my/