Tarikh Bayaran Bantuan STR Fasa 4 Dikreditkan Telah Diumumkan

Tarikh Bayaran Bantuan STR Fasa 4 – Umum mengetahui bahawa Bantuan STR Fasa 4 merupakan initiatif daripada pihak kerajaan yang bertujuan membantu golongan yang kurang berkemampuan.

Selain itu, pihak kerajaan juga akan memberikan bantuan STR Tambahan RM600 kepada isi rumah mengikut data daripada e-Kasih.

Berikut adalah merupakan maklumat lanjut berkaitan Sumbangan Tunai Rahmah (STR) Fasa 4.

BANTUAN STR FASA 4

Pihak LHDN telah memaklumkan bahawa para penerica bayaran Fasa 4 akan merujuk kepada data penerima Fasa 1 yang telah disemak silang dennen data kematian pemohon dan pasangan sehingga 28 Februari.

Untuk penerima Sumbangan Tunai Rahmah yang layak, permohonan baharu dan kemaskini yang tidak termasuk dalam Fasa 1 dan Fasa 2 akan dibayar pada Fasa 4. Ini adalah makluman terkini mengenai bayaran STR.

Baca Juga:

TARIKH BAYARAN BANTUAN STR FASA 4

Perdana Menteri Malaysia iaitu Datuk Seri Anwar Ibrahim telah mengumumkan bahawa STR Fasa 4 akan dikreditkan secara berperingkat mulai NOVEMBER 2023.

Bayaran dijangka akan mula diagihkan pada pertengahan bulan November 2023 seperti bantuan sebelum-sebelum ini.

Bayaran bagi bantuan akan terus dikreditkan ke dalam akaun penerima yang layak. Bagi mereka yang tidak mempunyai akaun bank atau status mereka tidak aktif, bayaran STR akan dilakukan secara penebusan tunai di kaunter BSN yang berhampiran.

Tarikh Bayaran Bantuan STR

BANTUAN STR FASA 4 : JADUAL & JUMLAH BAYARAN

Bagi Sumbangan Tunai Rahmah Fasa Empat, jumlah bayaran yang diperuntukkan adalah seperti berikut:

Pendapatan Isi Rumah RM2,500 dan ke bawah

Tarikh Bayaran Bantuan STR

Pendapatan Isi Rumah RM2,501 – RM5,000

Tarikh Bayaran Bantuan STR

SEMAKAN STATUS STR FASA 4

  • Status başaran STR Fasa 4 boleh dilakukan mulai 28 Oktober 2023
  • Layari portal rasmi https://bantuantunai.hasil.gov.my/
  • Sila klik log aasuk STR untuk ketahui maklumat lebih lanjut

MAKLUMAT LANJUT TARIKH BAYARAN BANTUAN STR FASA 4

Bagi tujuan mengelakkan penyalahgunaan ID MySTR, anda perlu mengingati segala kata laluan dan menjawab soalan keselamatan dengan betul. Anda hanya akan diberi peluang sebanyak tiga kali untuk mencuba. Jika gagal, ID MySTR akan dikunci selama 24 jam sebelum anda boleh melakukan percubaan lagi.

Sebarang pertanyaan dan maklumat lanjut, anda boleh menghubungi LHDNM berhampiran kawasan anda atau talian hotline BKK LHDNM 1-800-88-2747

Atau, anda boleh terus layari laman web rasmi https://bantuantunai.hasil.gov.my/